Marantz PM7001

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Marantz PM7001 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

mjvanloon 15-01-2014
Geschreven voor: Marantz PM7001

Ik heb hem all een paar jaar en ben er zeer tevreden over.
Met 4 Kef 2 weg spiekers.
Mijn voren was een Denen versterker.
Een daar voor een Technics klassen A.
maar deze is duidelijk beter.

henc 08-01-2009
Geschreven voor: Marantz PM7001

weergaloze versterker , vele malen beter dan je zou vermoeden..
eigenlijk ging ik voor de audiolab 8000 maar deze versloeg m onverwacht in geluidskwaliteit.
Ik gebruik m op dynaudio 62

Koen79 07-01-2009
Geschreven voor: Marantz PM7001

Ik heb de PM7001 in combinatie met de CD5001 en de ST6001 bi wire aangesloten op 2 Elac FS209 vloerstaanders. Wat een grote vooruitgang ten opzichte van mijn Pioneer 5.1 budget-studenten-setje. Ben weer helemaal verslaafd geraakt aan het draaien van ouderwetse cd’tjes. Een prachtig warm en puur geluid produceert deze instap-versterker van Marantz. Geen probleem met afstandsbedieningen. Alleen vind ik het vervelend dat elke keer als ik mijn versterker aanzet mijn tuner ALTIJD mee aangaat. Is hier iets aan te doen?

Guillome 14-12-2008
Geschreven voor: Marantz PM7001

Mijn moeder heeft m nu ook gekocht, en ik moet zeggen: een heel mooi en helder geluid. Mooie diepe bassen, en helder hoog. Hele mooie stereo verdeling. En of het nu een nieuwe uitgave is of niet, maar met volumes en afstandbediening geen enkel probleem. Het gaat heel vloeiend. Ik snap niet wat mensen bedoelen met dat het te onnauwkeurig gaat. Bij dit model wat wij hebben is het in ieder geval geen probleem :)
Alleen wat weinig (lees: geen) instelmogelijkheden voor geluid etc. Alleen treble, bass en balance.

maarten897 04-12-2008
Geschreven voor: Marantz PM7001

De ervaringen van de anderen kan ik delen: prachtig geluid. Heb de Focal 716V aangesloten. De volume is inderdaad erg lastig te regelen met de afstandsbediening. Dat is erg jammer.

Lord Tilo 07-11-2008
Geschreven voor: Marantz PM7001

Ik ben van een yamaha RV-363 overgestapt naar deze versterker. Verschil is grotesk te noemen! Ik gebruik hem i.c.m. JBL e60, deze zijn wellicht iets te gevoelig, maar daar heb ik geen problemen mee.
Het eerste wat ik heb getest was Amon Amarth - Twilight of the Thundergod: Ik merkte een veel betere bas regeling, door de beperkingen die de plaat zelf bevat waren de kicks niet te horen. (Brickwall mastering, blame it) Direct daarna Finntroll - Nattfod gaan luisteren, dat klonk al een stuk beter! Die kicks kon ik wel goed horen, aardige punch. De melodieën die de akoestische instrumenten creëerde kwamen er mooi bovenuit, desondanks de ook wat ruige mastering. Waar mijn andere versterker moeite mee had(vooral het laag), geeft deze glashelder weer.

Het enige nadeel zal dan ook wel zijn dat hij heel af en toe een wat overstuurd laag creëert bij slechte masteringen en opnames. Ik heb de PM-7001 aangesloten op mijn Auzentech X-plosion geluidskaart, welke aan maximaal geluid grenst.

Mr ErikB 04-09-2008
Geschreven voor: Marantz PM7001

Ik heb vandaag de pm7001 ontvangen en aangesloten op 2x jbl e80, mijn cd speler is kapot dus alleen nog getest op pc(mp3).

Geluid zeer matig erg flets, weinig bas en warmte. Mijn oude receiver leek nog beter te klinken met mp3's, even aankijken.

Gerardhek 20-04-2008
Geschreven voor: Marantz PM7001

Een geweldige versterker de Marantz PM7001. In combinatie met de Marantz cd6002 en B&W DM4 een Super geluid. Strak in het laag en zuiver in het hoog.
Een zeer gedetaileerd geluidsbeeld.

De phono trap is ongekend. Platen klinken als cd kwaliteit met de nostalgie die er bij hoort. Brengt weer leven in het vinyl.

Uiterlijk niets aan te merken. Stevig en solide gebouwd.

mc.chick 11-04-2008
Geschreven voor: Marantz PM7001

Een zeer solide versterker met een warme kleuring. Volgens vele hifi bladen één van de beste stereo versterkers onder de EUR 1000,- grens. Alleen het gewicht al, 10,5 kg geeft aan dat deze versterker zeer solide is gebouwd, dat is zeer belangrijk. De krachtige voeding is noodzakelijk om dynamische muziekstukken stabiel weer te geven. Marantz is zeer bescheiden in haar specificaties (2x70Watt), uit metingen blijkt de versterker meer vermogen te kunnen leveren (2x88Watt) bij complexe muziekstukken.

Genoeg over de techniek, het gaat natuurlijk ook over de geluidskwaliteiten.

Geluidskwaliteit:
Dit onderdeel is een kwestie van smaak, maar in combinatie met mijn Canton Karat 709 speakers (zeer neutraal, helder en direct geluid) voegt de marantz hier een warme kleur aan toe. Ruis of fouten in het geluid heb ik niet kunnen ontdekken, zelfs niet wanneer ik de versterker vol opendraai en mijn oor op de speakers leg (zonder source natuurlijk). Helemaal top, een dikke 10!

Mogelijkheden:
Zeer veel aansluitingen voor externe componenten, mogelijkheden genoeg. Balance, treble en bass gebruik ik niet dankzij de direct source optie. Ook hier weer een 10!

Gebruiksgemak:
D-bus aansluiting is helemaal top als je meerdere marantz componenten hebt aangeschaft (st6001 en cd5001). Met één afstandsbediening kun je dan alle componenten bedienen. Knoppen op de versterker en afstandsbediening zijn duidelijk. Volumebediening van de afstandbediening is een beetje gevoelig, maar levert verder geen probleem. Een 9 voor dit onderdeel.

Vormgeving:
Het ontwerp is zowel technisch als esthetisch subliem. Zowel het interieur als het exterieur is symmetrisch ontworpen, een sober maar strakke vormgeving. Kleur is aluminium, gelukkig is de afstandsbediening passend zilver gekleurd. Vormgeving krijgt een 10.
Duurzaamheid:
Zoals ik eerder aangaf, de versterker is solide gebouwd. Het interieur is symmetrisch en netjes ingedeeld. Dit alleen geeft al aan dat marantz heeft gekozen voor duurzaamheid. Marantz heeft een goede naam in de hifi wereld dus dat moet goed komen. 10!

De pm7001 bewijst dat goede hifi geen vermogen hoeft te kosten. Overtuig je oren tijdens een luistersessie bij de goede hifidealer.

JanB. 29-03-2008
Geschreven voor: Marantz PM7001

Deze versterker, mede n.a.v. de lovende recensies op de diverse sites, in januari in de aanbieding gekocht. Op zich een prima versterker, echter m.i. met een verkeerde potmeter voor het volume.
Als je de potmeter 30 gr. uit nulstand verdraaid leveren de boxen al meer dan 80 dBa. Het gevolg is dan ook dat met de afstandsbediening het geluid niet goed kan worden ingesteld; het is of te hard of te zacht.
Omdat ik in het bezit was van oude, zelfgebouwde, Kef Concerto boxen (gevoeligheid 96 dB???), maar een paar Heco Metas 500 (gev. 91 dB) aangeschaft. Dit gaf geen enkele verbetering. Daarom contact opgenomen met Marantz.
Die liet weten dat die Heco's te gevoelig waren, maar hij kon Mordaunt Short aanbevelen. Omdat deze een gevoeligheid bezitten van 90 dB, deze maar niet geprobeerd. Wel de Heco's omgeruild voor Mission M64i (gev. 88 dB).
Welnu ook dit gaf geen soelaas. Ik zit dus met een versterker, welke op zich goed is, maar de afstands bediening is praktisch niet bruikbaar voor het bedienen van het volume.
Ik kan deze versterker, zeker gezien de prijs, niet aanbevelen.

Bas Kapteijn 16-08-2007

De set
Ik beschik sinds een kwartaal over de PM7001-KI, SA7001-KI gekoppeld met een interlink The Name van vd HUL. Als luidsprekersnoer gebruik in Oehlbach 2.5mm2 en mijn luidsprekers zijn twee BNS E12 3-weg luidsprekers.

De geluidskwaliteit
De geluidskwaliteit van zowel de KI als de niet-KI is perfect. Het grootste verschil zit hem in de vermindering van ruis en harmonischen in de voeding en de overhead aan power in de KI versie. Buiten dat is er weinig verschil. Het geluid is neutraal zonder saai te worden, geeft alle intstrumenten gescheiden van elkaar weer zonder het totaalplaatje te vergeten en bevat in beide versies genoeg lucht om zelfs de zwaarste tonen onder controle te houden. Wanneer je de Bass en Trebble bypassed heb je het geluid dat over komt zoals men dat gewilt zou hebben toen ze de cd mixten. Het geluid kan voor mij niet kapot en geef ik dan ook een 10.

De mogelijkheden
De versterker heeft genoeg mogelijkheden in de vorm van aansluitingen. Phono, CD, DVD/AUX, Tuner, Tape 1/Tape 2. Het enige wat mist is een Digitaal in/out. Aan de voorkant zitten alle knoppen die een audiofiel nodig heeft, misschien zelfs teveel. De Bass, Treble en Balance knop zitten er op voor iedereen die de muziek graag nog wat zelf wil regelen, danwel kleuren. Voor de audiofielen die dat niet willen zit er een Source Direct knop op om alles te bypassen en het geluid zo goed mogelijk door te sturen naar de luidsprekers. Tevens zit er een grote afstandsbediening bij die duidelijk past bij de versterker en alles op afstand kan besturen(behalve de source, bass/trebble/balance- en speaker knoppen). Hiervoor een 8 wegens het ontbreken van digitaal in/out.

Het gebruiksgemak
Na de uitleg van boven behoeft het nog weinig uitleg. Echter een ding. Het bedienen van het volume met de afstandsbediening gaat niet echt precies. Je neemt te grote stappen met 1 druk op de knop naar mijn idee. Een 9 hierdoor.

De vormgeving
De vormgeving is bijna perfect. Het apparaat ziet er ontzetten mooi uit, zeker in het zwart. Bij de KI is alles verkoperd maar ook de gewone versie ziet er strak uit. Gouden aansluitingen en een degelijk alluminium/staal chassis. Geen enkele werking in het chassis, alles is degelijk. Het enige wat niet zo mooi is is de luidspreker aansluiting. Erg goedkoop naar mijn idee. Hiervoor een 9.

De duurzaamheid
De versterker is zo degelijk in elkaar gezet en bevat zoveel hoogwaardige componenten dat je verzekerd bent van jaren misschien wel tientallen jaren luisterplezier. Als je geen DOA(Dead on arrival hebt) dan weet je dat het goed zit. Enkel de luidspreker aansluitingen zijn wat gammel. Vandaar de 9.

Totaal:

Pluspunten
+ Geluid is subliem als je van geluid zonder kleurring houdt, neutrale overdracht vanaf de bron
+ Het chassis is zeer degelijk en stijf
+ Het uiterlijk is prachtig en eenvoudig zonder opsmuk
+ Het gebruik is eenvoudig
+ Het apparaat beschikt over degelijke knoppen

Minpunten
- Minder degelijke speaker aansluitingen
- Geen digitale in/uitgang
- Beschikt voor zijn klasse over knoppen die niet nodig zijn(bass/trebble/balance)

FT1 22-01-2007
Geschreven voor: Marantz PM7001

De PM 7001 is verkrijgbaar in de gewone en in de KI versie. Ik heb de PM 7001 KI na veel luisteren uitgekozen vanwege de mooie klank en precieze weergave. Vooral bij het luisteren naar klassieke muziek (analoog opgenomen instrumenten) vond ik dit het mooist. De KI versie heb ik gekozen om mijn redelijk zware luidsprekers (Kef Q11) goed te kunnen aansturen. Mogelijkheden: simpel aparaat met voldoende aansluitingen.